Utflyttning och Roma-tripp

Det finns tillfällen i livet då man inser att man inte har en aning om vad man håller på med. När man jagar en ny lägenhet åt sin sambo och blir lycklig av att han kanske har hittat ett ställe att flytta till när han flyttar ur er nuvarande lägenhet är ett sådant. För det känns ju onekligen skruvat att bli glad över något sådant. Å andra sidan är det få saker som är roliga nu medan vi letar och bara går runt hemma och tycker det känns ... Konstigt!

Vi har alltså bestämt oss för att flytta isär. Inte nödvändigtvis för att göra slut, men definitivt att inte bo tillsammans under de närmaste månaderna. Och trots att jag bara sagt det till tre kompisar och poängterat för alla tre att vi inte gör slut, så fick jag ändå frågan av en annan kompis i lördags om jag var singel nu. Så känns det absolut inte... Dessutom var min spontana reaktion att det inte var någon av hans buisness, trots att jag tycker väldigt bra om honom. Nu var det länge sedan jag gjorde slut med någon, men är det inte kutym att låta personen själv ta upp sånt?

Hur som helst, ihop men inte sambo är situationen nu. Och jag tycker allt känns väldigt upp och ned såklart. Jag brukar alltid lösa jobbiga situationer med att sticka från dem en stund medan jag funderar. Kanske var det därför jag spontanbokade fyra dagar i Rom den 19:e..?

Kommentarer
Postat av: annaisa

been there, done that. mycket märkligt med alla olika känslor samtidigt. kommer knappt ihåg vad som hände i övrigt under den perioden... :-)

2008-05-26 @ 21:21:34
URL: http://annamartina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0